Norges Badmintonforbund

Norges badmintonforbund ble etablert i 1938 og har i dag registrert rundt 5500 aktive medlemmer fordelt på 115 klubber i

badminton_logo

Det er mange fordeler for badmintongruppen/klubben å være medlem i Norges Badmintonforbund. Kontakt oss på badminton@badminton.no ved spørsmål om medlemskap. Medlemskap i NBF er vesentlig, det er også er et krav for å få treningstid i kommunal hall, og for å kunne delta i konkurranser. Ved utdanning av aktivitetsledere og trenere får man hjelp og støtte.

Forsikring
Alle barn under 13 år som er medlem av et idrettslag/klubb får automatisk forsikring via NIFs barneforsikring. Klubben får (via medlemlisensen) en kollektiv forsikring som omfatter alle spillere fra de fyller 13 år som er registrert i NBF. Ved skade kan dere ved behov få hjelp med eks. tannskader, behandlingsutgifter, operasjoner og fysioterapeut.

Utdannelse
Dere får tilbud om utdanning av trenere, instruktører, ledere og dommere på alle nivåer. Tilbud og hjelp til å finne relevant badmintonfaglig litteratur.

Idrettspriser
Dere får idrettspris på blant annet reiser med SAS Norge, overnatting på alle Thon Hotell i Norge og på leiebil hos Hertz.

Veiledning og støtte
Dere får gratis hjelp og veiledning av Norges Idrettsforbunds regionale ledd, Idrettskretsene. Råd og veiledning når det gjelder utstyr til bruk i klubbene. Eventuelle tilbud og tilskuddsordninger gis klubbene gjennom NBF.

Aktivitetsmidler
Som medlem får klubben mulighet til å søke om lokale aktivitetsmidler (LAM) via sitt lokale idrettsråd.

Turneringssystem
Tilbud om turneringssystem for alle aldre og nivåer. Vi utarbeider terminlister, slik at det blir lett å planlegge sesongen.

Klubbutvikling
Klubbesøk av våre klubbveiledere, hvis din klubb ønsker hjelp til å sette i gang en klubbutviklingsprosses. Det er gratis for alle klubbene og skreddersys etter, og for klubbens behov.

per vestli foto: ledernytt
Ansvarsområder: - Totaldrift og personalansvar - Økonomi - Sekretær for Styret - Kontakt med NIF og int. organisasjoner

E-post: espen.larsen@badminton.no

per vestli foto: ledernytt